ANIMACIJE

Нема коментара

OSNOVE ANIMACIJA


Animacija je postupak stvaranja iluzije kretanja crtežima, modelima ili beživotnim stva- rima. Animacija, drugim rečima, predstavlja iluziju kretanja stvorenu pomoću sekvence nepokretnih slika koje se pomeraju. Akcenat je na sekvenci. U stvaranju iluzije kretanja (slika 5.1), kvalitet sekvence je suštinski sastojak i važniji je od kvaliteta slike.

Program Flash je jedinstven u pravljanju animacija. Vektorski format savršeno odgovara za animacije slične onim kod crtanih filmova. Vektorski definisani oblici se lako i precizno mogu biti transformisani, a da se pri tome odražava mala veličina fajlova.


Animacijom se na pozornicu uvodi koncept vremena. Hod vremena se najbolje prepoznaje posmatranjem promena u svakodnevnom svetu: sunčeva svetlost koja prolazi kroz oblake, srce koje kuca, časovnik koji otkucava, ljudska tela koja igraju u ritmu, postojani ritam mašina, reke koje teku prema moru, postepeno ukazivanje zvezda na nebu. Konstatacije o prošlom vremenu mogu se izreći i na osnovu poređenja onoga što korisnik vidi sa onim čega se seća: osedela kosa, naborano čelo, prazna čaša ili prazna kuća. Vreme može učiniti svet oko korisnika pustim ili pretrpanim, predivnim ili depresivnim, svetlim ili mračnim, starim ili novim.

Koren reči animacija (engleski naziv je animation) treba tražiti u latinskom glagolu anima- re, sa značenjem udahnuti život čemu. Primenjivanjem tradicionalnih principa animacije, kao što su anticipacija, "spljošti i razvuci", radnja koja se preklapa, prenaglašavanje i "privođenje kraju" scene koja se izrađuje će oživeti i dobiti na šarmu.

OSNOVNI POJMOVI 

Postoje dva načina upotrebe Flash-a: preko vizuelnih alatki i preko ActionScript-a. U narednim poglavljima biće opisan postupak animiranja korišćenjem vizuelnih alatki, uz opis osnovnih termina, a potom u poglavljima koja se tiču rada sa ActionScript-om, biće opisan postipak animiranja objekata istim.

TIMELINE ILI VREMENSKA LINIJA

Timeline (vremenski tok, panel vremenskog toka ili vremenska linija) je Flash-ova glavna alatka za vizuelno organizovanje, koja dozvoljava da se sardžaj uredi u vremenu (frames) i prostoru (layer). Vremenski tok je po horizontali podeljen na slike - diskretne jedinice vremena. On je, takođe, raspodeljen na slojeve koji simuliraju dubinu. Slika je statički isečak vremena − sadržaj pozornice u određenom trenutku. Ključne slike animacije su kritični spojevi gde se definiše na koji način će da se promeni sadržaj na pozornici.

LAYERS ILI SLOJEVI

Slojevi ili layers služe za slaganje sadržaja. Sloj se može posmatrati kao čist providan papir. Poenta u slojevima jeste ne mešanje sadržaja na pozornici. Uz pomoć slojeva je moguće napraviti dve i više animacija na pozornici u isto vreme. Tamo gde nema sadržaja, mogu se videti sadržaji slojeva koji se nalaze ispod prvog. Tamo gde sadržaj postoji, on može (u zavisnosti od veličine) zaklanjati sadržaje slojeva koji se nalaze ispod. Slojevi imaju svoje ikonice u dnu panela Timeline. Njihovo značenje je sledeće (slika 5.1.2.1):

Insert Layer omogućava otvaranje novih slojeva.

Add Motion Guide služi za postavljanje putanje po kojoj će se određeni objekat kretati.

Insert Layer Folder služi za otvaranje foldera u koji se mogu smeštati slojevi radi lakšeg snalaženja u trenutku kada postoji veliki broj istih.

Delete, odnosno, brisanje sloja

REPRODUKOVANJE ANIMACIJE

Reprodukovanje animacije, u praksi češće kao testiranje filma, unutar radnog fajla moguće je uz pomoć tastera Enter. Da bi se napravio pravi test ".swf" potrebno je samo kliknuti Ctrl+Enter ili na File > Publish Preview > Flash. Time se dobija konačna verzija filma ".swf" i nalazi se tamo gde je sačuvan radni fajl ".fla". O opcijama za objavljivanje (Publish) biće opširnije više u poglavlju na kraju knjige.

Pored pomeranja pokazivača tekućeg kadra u vremenskom toku, što se zove češljanje (scrubbing), Flash pruža i kontroler za kretanje kroz vremenski tok. Kontroler podseća na tastere video rekordera i može se koristiti na isti način. Uz to, može se eksporto- vati Flash dokument u Flash film (".swf" fajl). Tako se može videti Flash film u svom završnom stanju, jer ima nekih elemenata koji se ne mogu videti ili isprobati u Flash razvojnom okruženju, kao što su animacije sadržane u simbolima filmskog klipa i Ac- tionScript funkcionalnost.  Kontroler se otvara praćenjem putanje Window  >  Toolbars >  Controller.

DODAVANJE ZVUKA

Zvuk unosi sasvim novu dimenziju u animaciju. Korišćenjem modula Track  View korisnik može da uveze spoljnu zvučnu datoteku i da je doda u stazu za zvuk. Kada se reprodukuje
animacija zajedno sa njom će se reprodukovati i staza sa zvukom. Na taj način se otvaraju mogućnosti korišćenja animacija u kobinaciji sa zvukom. Kombinacijom staze za zvuk sa audio kontrolerima koji se primenjuju na staze za promenu položaja, za rotiranje ili skaliranje, korisnikovi objekti mogu da se pomeraju u ritmu muzike.
Da bi se dodala staza za zvuk procedura je sledeća:

Treba otvoriti modul Mini Curve Editor ili modul Curve Editor.

Treba izabrati stazu Sound na vrhu hijerarhijske strukture scene.

Desnim tasterom miša treba pritisnuti stazu Sound i treba izabrati Properties
(slika 13.15).

U okviru za dijalog Sound Options treba pritisnuti dugme Choose Sound (slika 13.15).

Pomoću okvira za dijalog Open  Sound treba potražiti datoteku sa oznakom .WAV,
.AU ili .AVI koja se nalazi na disku računara ili na mreži (slika 13.17). U nastavku treba pritisnuti dvaput za redom dugme OK da bi se zatvorila oba okvira za dijalog.

Treba pritisnuti znak plus (+) pored staze Sound i izabrati stazu Waveform (slika 13.17). Ako je staza sa zvukom u stereo tehnici, pojavljuju se dva talasna oblika. Ako je u pitanju mono zapis, pojavljuje se samo jedan talasni oblik.

Treba reprodukovati animaciju da bi je korisnik pogledao u kombinaciji sa zvukom. Ako se ne čuje nikakav zvuk, treba podesiti jačinu zvuka.

Amplitudu zvučnih talasnih oblika iz datoteka .AVI i .WAV, audio kontroleri konvertuju u vrednosti X, Y i Z. Treba ih koristiti kako bi se pokreti usana junaka u animaciji sinhroni- zovali sa zvučnim zapisom glasa, odnosno da bi se objekti pomerali u ritmu muzike. Da bi se objekti animirali pomoću zvuka potrebno je da se uradi sledeće:

Na stazu sa animacijom, kao što je staza sa skaliranim objektom, treba primeniti audio kontroler.

U okviru za dijalog Audio Controller treba pritisnuti dugme Choose Sound (slika 13.15).

Treba izabrati zvučnu datoteku. Ako korisnik želi da se objekat pomera u ritmu muzike treba koristiti isti zvučni zapis koji se nalazi na stazi sa zvukom. Zatim treba pritisnuti dugme OK (slika 13.15).

Da bi se videlo kako se pomoću zvuka animira objekat treba pritisnuti dugme Play. Da bi se izmenio zvučni zapis, desnim tasterom miša treba pritisnuti stazu sa zvukom i izabrati Properties. Ponovo se otvara okvir za dijalog Audio Controller.

Da bi se inicirala jača reakcija na zvuk, treba potvrditi polje Absolute Value. Na taj način odredišne vrednosti će biti podešene prema stvarnoj maksimalnoj amplitudi talasnog oblika, a ne prema potencijalno maksimalnoj amplitudi talasnog oblika. Da bi se odredio niži stepen reakcije na zvuk, treba povećati vrednost Threshold. Da bi se ublažio zvučni talasni oblik treba povećati vrednost u polju Oversampling.




Нема коментара :

Постави коментар