3DS MAX
UPOZNAVANJE
Program 3DS MAX je jedan od najpopularnijih i najefikasnijih programa za 3D grafiku koji su zastupljeni na tržištu. Može da se koristi u najrazličitije komercijalne i umetničke svrhe, bez obzira da li je reč o arhitekturi, računarskim igricama, filmskoj produkciji, dizajnu, sudskom veštačenju, vizuelizaciji u medicini, tj. medicinskoj simulaciji, vizuelizaciji u na- učne svrhe, virtuelnoj realnosti ili umetnosti.Da bi program 3DS MAX 9 radio kako treba, po pitanju operativnog sistema i softvera potrebno mu je sledeće: Windows XP Professional sa SP2, Windows XP Home Edition sa SP2 ili Windows 2000 sa SP4; Internet Explorer 6.0; DirectX (preporučuje se verzija 9.0, ali je minimalna verzija 8.1) i OpenGL.
DirectX 9.0 instalira program koji testira, dijagnostikuje i konfiguriše DirectX kompo- nente i upravljačke programe. U slučaju da korisnik ne poseduje odgovarajuću hardversku opremu, DirectX može da unapredi sistemske performanse tako što će pomoći softverskih upravljačkih programa oponašati ovakve hardverske servise.
Napomena: Nema šanse da ova verzija programa radi na platformama Windows 98 i Windows ME.
POSEBNE I/ILI DODATNE KONTROLE
Korišćenje programa kao i snalaženje unutar njega olakšava i nekoliko posebnih kontrola u okviru programskog interfejsa.Polja ToolTips su pomoćne tekstualne oznake koje se pojavljuju kada se kursor miša postavi na proizvoljno dugme, ali se pri tom ne pritiska levi taster miša.
Lokalni padajući meniji su označeni crnim obrnutim trouglom koji se nalazi u desnom delu trenutno aktivne stavke na meniju.
Kontekstni meniji su mnogobrojni pomoćni meniji koji su "sakriveni" unutar programa 3DS MAX. Da bi korisnik pristupio nekom kontekstnom meniju treba samo da aktivira desni taster miša ili desni taster miša u kombinaciji sa tasterom Ctrl ili tasterom Alt.
Plutajuće kontrole predstavljaju različite okvire za dijalog koji ostaju na vrhu interfejsa sve dok ih korisnik ne zatvori. Engleski naziv za gorepomenute plutajuće kontrole je floaters.
Rolomeniji sadrže dodatne komande. Engleski naziv za rolomenije je rollouts. Na naslovnoj liniji rolomenija prikazan je znak + u slučaju kada je ovaj meni zatvoren. Kada se levim tasterom miša pritisne naslovna linija, rolomeni se otvara, a umesto znaka plus, pojavljuje se znak minus (−). Da bi se prikazale sve komande unutar tekućeg ro- lomenija, treba postaviti kursor miša na praznu površinu pomenutog menija. Tada se kursor miša dobija oblik šake i tada korisnik može da pomera sadržinu rolomenija nagore ili nadole.
Izgled kursora miša unutar programa 3DS MAX se menja u zavisnosti od aktivirane ko- mande. Trebalo bi napomenuti da u većini slučajeva izgled kursora miša odgovara izgledu ikonice izabrane alatke, tj. komande.
IZRADA OBJEKATA
Kada se realno pogleda korisnik može sve da predstavi kombinacijom geometrijskih oblika. Inženjeri i umetnici u današnje vreme koriste geometrijske oblike koji se nazivaju objekti da bi izradili i animirali celokupne nove svetove i nova okruženja. Ako se krene od lopte, kupe, kvadra i valjka (slika 2.1), korisnik može da kombinuje i obrađuje osnovne objekte i tako da napravi krajnje složene sisteme i sasvim realistične scene.UKRATKO O IZRADI OBJEKATA
Kada je reč o programskom paketu 3DS MAX trebalo bi napomenuti da je on izrađen upotrebom objektno-orijentisanog programskog jezika C++. Iz toga proizilazi da vrsta objekta koja se izrađuje, kao i njegov trenutni status diktiraju koje komande mogu da se primene na njega. Ako neka komanda ne može da se primeni na objekat, onda je ona nedostupna do onog trenutka dok objekat ne dođe u odgovarajuće stanje.
Kada se u ovom programu kreira (izradi) objekat, njemu se automatski dodeljuje naziv, boja, položaj, orijentacija, tačka težišta u kojoj je smešten tripod osa, svojstva prikaza i odgovarajuća svojstva za vizuelizaciju. Ako objekat može da se vizuelizuje (renderuje) u izlaznu datoteku sa slikom, kada se izabere takav objekat oko njega se formira (pojavljuje) beli granični kvadar (engleski naziv je bounding box) sa temenima u graničnim tačkama dimenzija objekta
Kada se objekti postave u scenu, oni će u vizirima biti prikazani u različitim uglovima. Viziri Front, Left i Top uvek prikazuju objekte spreda, sleva i odozgo u odnosu na opšti (svetski) koordinatni sistem. U gorepomenutim vizirima objekti se uvek prikazuju kao žičani modeli. U viziru Perspective objekti mogu biti prikazani iz bilo kog ugla. Uobičajeno je da se u ovom viziru scena prikazuje spreda i delimično odozgo, a objekti su po automatizmu osenčeni
VIZIRI
Kretanje kroz trodimenzionalni prostor umnogome podseća na letenje. Korisnik može da se kreće tamo amo, da se obrušava i da svet posmatra iz ptičje perspektive. Ako se ikada igrao trodimenzionalne računarske igrice, onda sigurno zna kako je uzbudljivo leteti.Da bi moga da zagospodari trodimenzionalnim svetom potrebno je da razvije osećaj za orijentaciju u prostoru i da nauči kako se rukuje navigacionim kontrolama. Kada shvati kako funkcioniše univerzum, moći će da se teleportuje s jednog mesta na drugo da bi video kako svet izgleda iz različitih perspektiva. Osim toga naučiće kako da podesi svoju kabinu i kako da izmeni rezoluciju prikaza u prozoru
Пријавите се на:
Постови
(
Atom
)
Нема коментара :
Постави коментар