Računarska grafika
Računarska grafika je
oblast čije je vreme došlo, bez obzira na skupe hardverske zahteve, na
računarske resurse i na specifične softverske pakete. Postala je spremna da
ispuni obećanja po pitanju komunikacije pomoću slika i postala je glavni
oslonac u interakciji između čoveka i računara. Treba napomenuti da je
računarska grafika postala sastavni deo svakodnevnog života, tako da se i deca
predškolskog uzrasta sreću sa njom. U isto vreme, računarska grafika je postala
nerazdvojni deo korisničkih interfejsa, vizuelizacije podataka i objekata, dok
je renderovanje objekata i scena postalo znatno realističnije.

Računarska
grafika nije potpuno originalna tema, jer za definisanje i rešavanje problema
koristi neke već uspostavljene tehnike kao što su geometrija, algebra, optika i
psihologija. Geometrija daje okvir za opisivanje 2D i 3D prostora, dok se
algebarske metode koriste za definisanje i evaluiranje jednakosti vezanih za
određeni prostor. Nauka o optici omo- gućava primenu modela za opisivanje
ponašanja svetlosti, dok psihologija nudi modele za vizuelizaciju i percepciju
boja.
Računarska grafika i animcija su ostale jedne od najuzbudljivijih oblasti moderne tehnologije, a ujedno su i oblasti koje najbrže napreduju i rastu. Postale su i sastavni deo kako aplikativnog softvera, tako i računarskih sistema uopšte. Računarska grafika i animaci- ja se rutinski primenjuju u dizajniranju mnogih proizvoda, u simulatorima za obuku, u produkciji muzičkih videa i televizijskih reklama, u filmovima, u analiziranju podataka, u naučnim studijama, u medicinskim procedurama i u mnogim drugim aplikacijama.
ŠTA JE RASTERSA A STA VEKTORSKA GRAFIKA???
Пријавите се на:
Постови
(
Atom
)
Нема коментара :
Постави коментар