TRANSFORMISANJE OBJEKATA
Transformacije spadaju u najjednostavnije komande za animaciju objekata. Pomoću trans- formacija objekti mogu da odskoče, da se spljošte, da se okreću i da lete. One su takođe od suštinskog značaja za modeliranje površinskih detalja, za postavljanje objekata u scene, za izradu klonova (duplikata) i za izradu nizova.
Transformacije se zasnivaju na klasi matematičkih funkcija koje se nazivaju osnovne (en- gleski naziv je affine) transformacije. Ove funkcije menjaju koordinate geometrijskih ob- jekata uz minimalna izobličenja, a pri tom ne narušavaju odnos paralelnih strana objekata.
U osnovne transformacije se ubrajaju:
• Translacija (engleski naziv je translation) - pomeranje objekta duž prave linije;
• Rotacija (engleski naziv je rotation) - okretanje oko tačke;
• Skaliranje (engleski naziv je scaling) - povećavanje ili smanjivanje;
• Refleksija (engleski naziv je reflection) - simetrično preslikavanje.
Transformacije se zasnivaju na klasi matematičkih funkcija koje se nazivaju osnovne (en- gleski naziv je affine) transformacije. Ove funkcije menjaju koordinate geometrijskih ob- jekata uz minimalna izobličenja, a pri tom ne narušavaju odnos paralelnih strana objekata.
U osnovne transformacije se ubrajaju:
• Translacija (engleski naziv je translation) - pomeranje objekta duž prave linije;
• Rotacija (engleski naziv je rotation) - okretanje oko tačke;
• Skaliranje (engleski naziv je scaling) - povećavanje ili smanjivanje;
• Refleksija (engleski naziv je reflection) - simetrično preslikavanje.
Пријавите се на:
Објављивање коментара
(
Atom
)
Нема коментара :
Постави коментар